środa, 30 września 2009

Przepis na żeberka

Kucharka ze mnie żadna. Do tego żeberka robione po raz pierwszy. Ale nieskromnie muszę dodać, że wyszły mi najlepsze żeberka jakie kiedykolwiek jadłam! Oczywiście przerzuciłam różne przepisy w necie i drugie oczywiście- wymieszałam wszystko i zrobiłam po swojemu. A oto przepis: kupujemy chude żeberka, tniemy je na porcje. Zanurzamy je w piwie wymieszanym z pieprzem i ewentualnie innymi przyprawami. Wkładamy do lodówki i ZOSTAWIAMY na CAŁĄ noc. Następnego dnia wyciągamy je z zalewy piwnej i smarujemy czarodziejską mieszanką. Czarodziejska mieszanka to:oliwa z oliwek, miód, trochę octu winnego, kilka wyściśniętych ząbków czosnku, przyprawy wg uznania. Wysmarowane żeberka wkładamy do piekarnika i pieczemy ok. 2 godzin (przekładając, żeby się nie przypaliły). Naprawdę- palce lizać!


3 komentarze:

  1. żeberka fajne, nic specjlanego.
    Chyba jednak zawsze lepiej spróbować innych wielu i potem dopytac i dopiero potem próbować sowich dróg... Kupuj zawsze tłuste żeberka, poprzerastane,bo w nich jak w karkówce, to tłuszczyk się liczy raczej.
    powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  2. precz z tłuszczem!! ;) dlatego wolę chude

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja po prostu gotuję żeberka w wegecie 2 godziny,w małej ilości do całkowitego wyparowania, potem obsmażam je w oleju z dodatkiem naturalnego masła do momentu, aż staną się rumiane z obu stron. Zaręczam ,że są wspaniałe i soczyste

    OdpowiedzUsuń